06.10.2020

Is ‘hybride werken’ het ‘nieuwe werken’?

De coronacrisis heeft onze manier van werken danig op z'n kop gezet. Maar ook nú mag u op ons blijven rekenen. Als werkgever, maar ook als architect, staat u in deze tijd voor grote uitdagingen. Wij helpen u als kantoorinrichter graag om de overstap te maken naar het hybride werken.


Hybride werken? Ja, dat wordt het ‘nieuwe werken’ in deze tijd. Daarbij bevindt uw werkplek zich niet meer noodzakelijk op een vaste fysieke plaats, maar maakt u een combinatie van thuiswerken en werken op kantoor of in een coworkingruimte.


Dat betekent wel dat uw medewerkers hun werk nu op meerdere plaatsen op een professionele en ergonomische manier moeten kunnen uitvoeren. En deze nieuwe realiteit heeft ook invloed op uw aanwervingsbeleid, want het ‘nieuwe talent’ hoort graag van u hoe u het ‘hybride werken’ vorm geeft. Uw aanpak en beleid op dat vlak zullen een belangrijke rol spelen om talent aan te trekken en te behouden.


Maar hoe geeft u nu vorm aan dit ‘hybride werken’?


  1. Het kantoor als ‘clubhuis’
    Heel wat bedrijven benutten momenteel nog maar 20 tot 30 procent van hun kantoorruimte. De leegstaande ruimten krijgen een nieuwe functie en invulling. Ze bouwen ze om tot plekken die contact, ontmoeting en samenwerking tussen collega’s stimuleren en waar ze klanten laat zien wat de échte aard van de organisatie is. Kantoren krijgen zo een nieuwe status van een soort ‘clubhuis’ waar collega’s elkaar terugzien en waar het wij-gevoel versterkt wordt.

  2. Een professionele thuiswerkplek
    Ondertussen wint de thuiswerkplek ook steeds meer aan belang. Dat betekent wel dat uw medewerker de goede voorzieningen op kantoor moet missen, zoals een degelijk bureau, een ergonomische bureaustoel of een groot computerscherm. Gelukkig kunt u daar als werkgever iets aan doen en er een beleid rond uitstippelen. Zo zijn er bedrijven die hun ‘thuiswerkers’ een basispakket aanbieden met onder meer een werkplek, bureaustoel, ontsmettingsproducten en mondmaskers. Het helpt uw werknemers om ook thuis op een veilige en gezonde manier hun job te doen. Ze zullen uw inspanningen daarvoor zeker waarderen.

Maar waarom zou u als werkgever eigenlijk investeren in deze nieuwe manier van werken?


Het antwoord is eenvoudig: het gaat over uw personeel, uw human capital. Door de coronacrisis leven zij in een onzekere tijd. U kunt veel voor hen betekenen door uw betrokkenheid op een praktische manier te tonen. Dat kan in de vorm van een goede omkadering en praktische ondersteuning, zowel thuis als op kantoor. Uw werknemers zullen zich gerespecteerd en gewaardeerd voelen. Meer nog, zij zullen u daarvoor belonen, want dat is wat de ‘service-winstketen theorie’ ons vertelt: u zorgt goed voor uw medewerkers. Zij zorgen op hun beurt goed voor uw klanten en worden ambassadeurs van uw organisatie.


Wilt u graag eens met ons van gedachten wisselen over hoe u het hybride werken vorm kunt geven? Neem dan zeker contact met ons op voor een vrijblijvend (advies)gesprek! 

OVERZICHT
           
                                
                       
                        

Waarom Pami maatschappelijk verantwoord onderneemt

                    

Wist u dat wij als eerste in de Benelux een MVO-certificaat behaald hebben in onze sector? Een wat, hoor ik u denken? In...

                        LEES MEER                 
      
       
                                
                       
                        

Circulaire economie: De Cesar-Tool

                    

Recent lanceerden Agoria & Sirris de Cesar Tool om bedrijven te helpen bij het maken van zinvolle en haalbare keuzes...

      

Contacteer ons

Hebt u een concrete vraag of wenst u advies over een specifiek onderwerp? Of wilt u gewoon eens vrijblijvend kennismaken? Laat het ons weten.


Liever telefonisch? Bel dan +32 11 800 700

Uw bericht is goed verzonden. Wij nemen snel contact met u op.

Ontdek de mogelijkheden

in ons gratis e-book

We hebben nog even jouw e-mailadres nodig voordat je ons E-book kunt downloaden.
Vul hieronder jouw e-mailadres in.

Uw bericht is goed verzonden. Wij nemen snel contact met u op.

Inspiratieboek downloaden

Het inspiratieboek is geopend in een nieuw venster. Als je browser dit venster heeft geblokkeerd, kan je het inspiratieboek openen door op deze link te klikken:
klik hier om te downloaden.

Wil je het inspiratieboek ook per post ontvangen?
Laat dan even onderstaande gegevens achter.

Liever telefonisch? Bel dan +32 11 800 700

Bedankt voor je aanvraag.
Wij sturen de brochure zo snel mogelijk op.


Vriendelijke groeten
Het Pami-team